2021. 07. 24. szombat, Kinga, Kincső
Így működött az ellenzéki összefogás Solymáron Noha a kormánypárti jelölt nyerte meg a solymári időközi választást, az MSZP, a DK, az LMP, az Együtt, a Párbeszéd, a Momentum és a Liberálisok által közösen támogatott jelölt alig maradt le mögötte. A ... ...
Felgyorsult az amerikai szolgáltató szektor növekedése Az amerikai szolgálató szektor minden szegmensében felgyorsult a növekedés februárban, üteme 2018 júliusa óta a legmagasabb volt - közölte kedden az IHS Markit londoni székhelyű pénzügyi-gazdasági adatszolgáltató ... ...
Megérkezett a friss időjárás előrejelzés Vasárnap estig közepesen és erősen felhős lesz az ég, és többfelé - adott pontban akár több alkalommal is - lehet zápor, zivatar - derül ki az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) előrejelzéséből. ... ...
Keresés
Értékelés
Értékelés
Értékelés
Értékelés
Értékelés
0
5
4
3
2
1
0

A Hyundai bemutatta a harmadik generációs Santa Fe és Santa Fe Sport crossovert


1 beszólás

Immár kétféle tengelytávval gyártják, öt- és hétüléses változatban érkezik az eddigi legszebb Hyundai városi terepjáró.

A koreaiaknak igazán nincs mire szerénynek lenni: a 2000-ben piacra küldött Santa Fe eddig világszerte 2 560 000 példányban kelt el, ebből több mint 350 000 Európában hódította meg a vásárlókat. A Hyundai megtartotta a jó bevált modell nevét, a 2012-es New York International Auto Show-n már két változatban mutatták be[1] a harmadik generációs Santa Fe-t. A Santa Fe[2] és a Santa Fe Sport[3] közötti különbség főként az eltérő hátsó kialakításról és a hátsó lámpák alakjáról ismerhető fel.

A New York-i Jacob Javits Convention Centerben debütáló új SUV-nál továbbfejlesztették a Hyundai Fluidic Sculpture, "folyékony szobrászat"[4] filozófiáját, külső vonalait a legújabb, a szélviharok erejére utaló Storm Edge koncepció jegyében rajzolták újra. Az igencsak méretes városi terepjáró[5] nemcsak kívül, belül is megújult, továbbfejlesztett motorjai még zöldebbek, még takarékosabbak. Az új Santa Fe[6]-t a márka történetében elsőként aktív motorháztetőt kapott, ez azt jelenti, hogy egy esetleges gázoláskor a motorházfedél megemelkedik, ettől csökken a gyalogos becsapódásának energiája, azaz kevésbé sérül meg.

A motorválaszték egy benzines és két dízelből áll. A kínálatot továbbra is a 2.2 literes, 200 lóerős, 431 Nm nyomatékú, változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) felszerelt "R" jelzésű dízel vezeti, 145 g/km-es CO2-kibocsátásával ez kategóriájának legtisztább üzemű motorja. Ebben kategórában ritkaság, de ehhez a motorhoz gyorsulási adatot is megadtak: elsőkerék hajtással, manuális váltóval 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kisebb, Euro 6-os besorolású "R" VGT dízel kétliteres, 150 lóerős, 382 Nm nyomatékkal. A benzinmotorban gondolkodó európai vásárlóknak a 2.4 literes 193 lóerős "Theta II" GDi motort[7] ajánlják. Valamennyi erőforráshoz hatfokozatú kézi- vagy szekvenciális automataváltó is rendelhető.

Javult a beltér kényelme, az első és második üléssor lábtere +38, illetve +45 milliméterrel tágasabb lett. A második sor hosszirányban eltolható ülései egy mozdulattal előre dönthetők, így könnyebb a beszállás az opcionális harmadik üléssorra. A rövid, ötszemélyes Sport-változat csomagtere 534 literes[8]. Parkolásnál a hátramenet kapcsolásakor automatikusan aktiválódó tolatókamera segít, a Smart Parking Assist System képe a műszerfal közepén, a 7"-os kijelzőn jelenik meg[9]. A kamera elég mélyen van ahhoz, hogy a vezető az alacsony akadályokat, illetve a gyermekeket is észlelje.

Alapfelszerelés a radarvezérelt távolságtartó tempomat, az automatikus, szürkületérzékelős világítás, az esőérzékelős ablaktörlő, az ABS, a menetstabilitást szabályozó ESP és VSM elektronika, a lejtmenet-vezérlő DBC, a visszagurulás-gátló és az emelkedőn történő elindulást segítő HAC rendszer. A FLEX STEER szervokormány a menetviszonyokhoz és a vezető pillanatnyi igényeihez igazítható, normál, sport vagy komfort üzemben működik.

Az összkerékhajtás szükség esetén automatikusan aktiválódik és felváltja az alapértelmezett 100:0 arányú elsőkerékhajtást. A rendszer csúszós úton önállóan és fokozatmentesen képes a nyomatékelosztást akár 50:50 százalékig módosítani. A vezető a műszerfalon elhelyezett "LOCK" gombot megnyomva[10] reteszelheti a 4x4-et, ilyenkor legfeljebb 40 km/óra sebességig maximális marad a nyomatékmegosztás az első és hátsó kerekek között.



További hírek

Goodyear maradt a kamion-Eb beszállítója

Holnap kezdődik a 2015-ös FIA Kamion Európa-bajnokság a spanyolországi Valenciában. A 11. bajnokságban is a Goodyear szállítja a gumikat.



Tilos lesz otthon bütykölni az autód!

Az autóipar legnagyobb szereplői biztonsági okokra hivatkozva be akarják tiltani a házilagos autószerelgetést.



Nyugi, franciák vagyunk!

Ch. Gainsbourg mosolya és a virágszirmokkal tálalt csiga után itt az újabb szépséges tökéletlenség. Vivre en France!



F1: Vettel támogatja Schumacher fiát

Sebastian Vettel a hivatalos védnöke lett az idei Forma-4-es sorozatnak, amelyben Michael Schumacher fia is versenyez.



Megjáratták az egyik legvérszomjasabb Ferrarit – videó

Ilyen, ha kiszabadul a garázsból a valaha készített legnyersebb ágaskodó paripa. Az alábbi videókon látható, Edo Competition által készített Ferrari Enzo ZXX 950 paripája olyan hangerővel szabadul fel, hogy az már bántja a fület – persze jó értelemben.


Mentőhelikopter és súlyos sérülés a Balatonnál

Egy személyautó és egy kisteherautó ütközött össze Keszthely és Fenékpuszta között, az egyik sofőr megsérült.



UberGreen: zéró emisszió és költség a Föld Napján

UberGreen fantázianéven indítja útjára világszerte a közösségi autómegosztás innovátora a Föld Napjára tervezett akcióját. Április 22-én a budapesti Uber is csatlakozik a kezdeményezéshez. Ezen a napon nem csak ingyenes, hanem üzemanyagtól is mentes lehet a közlekedés, ehhez az Uber a Nissant kérte fel partnernek. Az autógyártó közép-európai képviselete három Nissan Leafet és egy e-NV200-ast bocsátott a startup cég rendelkezésére, és olyan hírességeket nyert meg az ügynek, akik mellé örömmel szállnak majd be az Uber-felhasználók.


A nap képe: Hibátlanul megőrizte a pajta az elfeledett Jaguar E–Type-ot

Összesen több mint 25 évig pihent bezárva, végig tető alatt egy 1973-ban gyártott Jaguar E-Type Series III. A V12-es roadster most új életet kezdhet friss tulajdonosánál várhatóan 35 millió forintnak megfelelő font körüli összegért.


Íme, az idei év legszebb belső terei

A Wards Automotive bejelentette 2015 legjobb autóbelsőit. A top tízes listára csak olyan kocsik kerülhettek fel, melyekhez nem kell milliárdosnak lenni. A lista legdrágábbja is 65 ezer dollárba kerül, míg a legolcsóbbat 21 590-ért haza lehet vinni.


Jön a Mercedes válasza a BMW X4-re

Lerántotta a leplet kupé-crossoveréről a Mercedes-Benz. A GLC Coupé a BMW X4 eladásait szeretné rontani saját javára, amihez mindent bevetettek a csillagmárkás designerek és mérnökök.