2021. 10. 17. vasárnap, Hedvig
Így tudjuk kiszámolni, hogy mennyi szabadság jár nekünk az idén Minden munkavállaló saját maga számára is ki tudja számolni, hogy idén hány nap szabadságot fog tudni igénybe venni.
Dán siker az Anilogue-n Martina Scarpelli olasz rendezőnő Egg (Tojás) című, dán produkcióban készült alkotása nyerte a 16. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál rövidfilmes versenyének fődíját, az egészestés filmek mezőnyében ... ...
Berobbant egy bánya Németországban - sokan a föld alatt rekedtek Robbanás történt pénteken egy németországi bányában, legalább két ember megsérült, harmincöten pár órára a föld alatt rekedtek. A Halle közelében fekvő teutschenthali létesítményben reggel következett ... ...
Keresés
Értékelés
Értékelés
Értékelés
Értékelés
Értékelés
0
5
4
3
2
1
0

A Hyundai bemutatta a harmadik generációs Santa Fe és Santa Fe Sport crossovert


1 beszólás

Immár kétféle tengelytávval gyártják, öt- és hétüléses változatban érkezik az eddigi legszebb Hyundai városi terepjáró.

A koreaiaknak igazán nincs mire szerénynek lenni: a 2000-ben piacra küldött Santa Fe eddig világszerte 2 560 000 példányban kelt el, ebből több mint 350 000 Európában hódította meg a vásárlókat. A Hyundai megtartotta a jó bevált modell nevét, a 2012-es New York International Auto Show-n már két változatban mutatták be[1] a harmadik generációs Santa Fe-t. A Santa Fe[2] és a Santa Fe Sport[3] közötti különbség főként az eltérő hátsó kialakításról és a hátsó lámpák alakjáról ismerhető fel.

A New York-i Jacob Javits Convention Centerben debütáló új SUV-nál továbbfejlesztették a Hyundai Fluidic Sculpture, "folyékony szobrászat"[4] filozófiáját, külső vonalait a legújabb, a szélviharok erejére utaló Storm Edge koncepció jegyében rajzolták újra. Az igencsak méretes városi terepjáró[5] nemcsak kívül, belül is megújult, továbbfejlesztett motorjai még zöldebbek, még takarékosabbak. Az új Santa Fe[6]-t a márka történetében elsőként aktív motorháztetőt kapott, ez azt jelenti, hogy egy esetleges gázoláskor a motorházfedél megemelkedik, ettől csökken a gyalogos becsapódásának energiája, azaz kevésbé sérül meg.

A motorválaszték egy benzines és két dízelből áll. A kínálatot továbbra is a 2.2 literes, 200 lóerős, 431 Nm nyomatékú, változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) felszerelt "R" jelzésű dízel vezeti, 145 g/km-es CO2-kibocsátásával ez kategóriájának legtisztább üzemű motorja. Ebben kategórában ritkaság, de ehhez a motorhoz gyorsulási adatot is megadtak: elsőkerék hajtással, manuális váltóval 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kisebb, Euro 6-os besorolású "R" VGT dízel kétliteres, 150 lóerős, 382 Nm nyomatékkal. A benzinmotorban gondolkodó európai vásárlóknak a 2.4 literes 193 lóerős "Theta II" GDi motort[7] ajánlják. Valamennyi erőforráshoz hatfokozatú kézi- vagy szekvenciális automataváltó is rendelhető.

Javult a beltér kényelme, az első és második üléssor lábtere +38, illetve +45 milliméterrel tágasabb lett. A második sor hosszirányban eltolható ülései egy mozdulattal előre dönthetők, így könnyebb a beszállás az opcionális harmadik üléssorra. A rövid, ötszemélyes Sport-változat csomagtere 534 literes[8]. Parkolásnál a hátramenet kapcsolásakor automatikusan aktiválódó tolatókamera segít, a Smart Parking Assist System képe a műszerfal közepén, a 7"-os kijelzőn jelenik meg[9]. A kamera elég mélyen van ahhoz, hogy a vezető az alacsony akadályokat, illetve a gyermekeket is észlelje.

Alapfelszerelés a radarvezérelt távolságtartó tempomat, az automatikus, szürkületérzékelős világítás, az esőérzékelős ablaktörlő, az ABS, a menetstabilitást szabályozó ESP és VSM elektronika, a lejtmenet-vezérlő DBC, a visszagurulás-gátló és az emelkedőn történő elindulást segítő HAC rendszer. A FLEX STEER szervokormány a menetviszonyokhoz és a vezető pillanatnyi igényeihez igazítható, normál, sport vagy komfort üzemben működik.

Az összkerékhajtás szükség esetén automatikusan aktiválódik és felváltja az alapértelmezett 100:0 arányú elsőkerékhajtást. A rendszer csúszós úton önállóan és fokozatmentesen képes a nyomatékelosztást akár 50:50 százalékig módosítani. A vezető a műszerfalon elhelyezett "LOCK" gombot megnyomva[10] reteszelheti a 4x4-et, ilyenkor legfeljebb 40 km/óra sebességig maximális marad a nyomatékmegosztás az első és hátsó kerekek között.



További hírek

Goodyear maradt a kamion-Eb beszállítója

Holnap kezdődik a 2015-ös FIA Kamion Európa-bajnokság a spanyolországi Valenciában. A 11. bajnokságban is a Goodyear szállítja a gumikat.



Tilos lesz otthon bütykölni az autód!

Az autóipar legnagyobb szereplői biztonsági okokra hivatkozva be akarják tiltani a házilagos autószerelgetést.



Nyugi, franciák vagyunk!

Ch. Gainsbourg mosolya és a virágszirmokkal tálalt csiga után itt az újabb szépséges tökéletlenség. Vivre en France!



F1: Vettel támogatja Schumacher fiát

Sebastian Vettel a hivatalos védnöke lett az idei Forma-4-es sorozatnak, amelyben Michael Schumacher fia is versenyez.



Megjáratták az egyik legvérszomjasabb Ferrarit – videó

Ilyen, ha kiszabadul a garázsból a valaha készített legnyersebb ágaskodó paripa. Az alábbi videókon látható, Edo Competition által készített Ferrari Enzo ZXX 950 paripája olyan hangerővel szabadul fel, hogy az már bántja a fület – persze jó értelemben.


Mentőhelikopter és súlyos sérülés a Balatonnál

Egy személyautó és egy kisteherautó ütközött össze Keszthely és Fenékpuszta között, az egyik sofőr megsérült.



UberGreen: zéró emisszió és költség a Föld Napján

UberGreen fantázianéven indítja útjára világszerte a közösségi autómegosztás innovátora a Föld Napjára tervezett akcióját. Április 22-én a budapesti Uber is csatlakozik a kezdeményezéshez. Ezen a napon nem csak ingyenes, hanem üzemanyagtól is mentes lehet a közlekedés, ehhez az Uber a Nissant kérte fel partnernek. Az autógyártó közép-európai képviselete három Nissan Leafet és egy e-NV200-ast bocsátott a startup cég rendelkezésére, és olyan hírességeket nyert meg az ügynek, akik mellé örömmel szállnak majd be az Uber-felhasználók.


A nap képe: Hibátlanul megőrizte a pajta az elfeledett Jaguar E–Type-ot

Összesen több mint 25 évig pihent bezárva, végig tető alatt egy 1973-ban gyártott Jaguar E-Type Series III. A V12-es roadster most új életet kezdhet friss tulajdonosánál várhatóan 35 millió forintnak megfelelő font körüli összegért.


Íme, az idei év legszebb belső terei

A Wards Automotive bejelentette 2015 legjobb autóbelsőit. A top tízes listára csak olyan kocsik kerülhettek fel, melyekhez nem kell milliárdosnak lenni. A lista legdrágábbja is 65 ezer dollárba kerül, míg a legolcsóbbat 21 590-ért haza lehet vinni.


Jön a Mercedes válasza a BMW X4-re

Lerántotta a leplet kupé-crossoveréről a Mercedes-Benz. A GLC Coupé a BMW X4 eladásait szeretné rontani saját javára, amihez mindent bevetettek a csillagmárkás designerek és mérnökök.